Wszystkie pliki ze spritami postaci w LF2 (te zrobione przez twórców) są w bitmapach 256-kolorwych...
Przygotowałem sobie obrazek na palecie 24-biotwej:
Teraz przeprowadzimy na nim kilka eksperymentów.
1. Zmienimy jego paletę na 256 kolorów
2. Zmienimy jego paletę na 16 kolorów
3. Zmienimy jego paletę na 2 kolory (biały + czarny)
W celu zmiany palety kolorów wciskamy:
Plik -> Zapisz jako
Pojawi nam się okienko...
Zwracamy uwagę na: Zapisz jako typ (Zaznaczone na czerwono na zdjęciu) i wciskamy strzałkę obok, pokazuje nam się lista:
Wybieramy co chcemy i wciskamy Zapisz, a potem OK...
Pamiętajmy, że gdy chcemy przerobić bitmapy z gry musimy najpierw zapisać je jako poliki bmp z 24-bitową paletą!
Teraz pokażę efekt:
1.ZMIANA BITMAPY Z 24-BITOWEJ na 256-KOLOROWĄ
Nie widać wielkich zmian, jednak to zależy od gammy kolorów użytych w obrazku.
2.ZMIANA BITMAPY Z 256-KOLOROWEJ na 16-KOLOROWĄ
Można zauważyć dość duże zmiany.
3.ZMIANA BITMAPY Z 16-KOLOROWEJ na 2-KOLOROWĄ (biały + czarny)
Można zauważyć, że połowa obrazka została "wyczerniona"...